lördag, januari 31, 2009


Hemma igen. Trevlig dag på Sundsvalls Ridklubb. Det fanns en hel del olika aktiviteter att välja på. Välja är svårt ibland ;)

I alla fall valde jag Hjärt och Lungräddning, en ambulanssköterska och en Intensivvårdssköterska höll i det hela. Mycket bra , det känns skönt att veta att man är mer rustad att hjälpa till om det behövs. Personalen på ridskolan var också med, där är det ju verkligen viktigt med människor som vet vad de ska göra när något händer.

Nu har jag fått något högst upp på min "Vill ha lista". Vi fick pröva Balimopallen. Kändes direkt att den skulle kunna hjälpa mig mycket med min skadade höft. Gick in och läste lite om den. Används i vården för strokepatienter bla. Tänker på Parelli som tränar balansen med enhjuling och annat. För farligt för mina lårben ;) men denna stol verkar perfekt.

Det fanns även möjlighet att lära sig mer om hästmassage och kroppskännedom men det hann jag inte med. Roligt att träffa lite folk också. Bra gjort att ordna detta, Monica och Kicki.

Inga kommentarer: