torsdag, januari 15, 2009


Kämpar mot ett fientligt virus. Soppa med mycket vitlök och vitt te hoppas jag ska ordna upp saken.

Var ute i den 14 gradiga kylan en stund i alla fall. Övade på stallkammaren ;) att han ska kunna slappna av därinne. Han är utanför comfortzon där så lite läxa från Erica gör vi. Dorado tuggade till slut men när jag försökte lyfta hovarna blev han förskräckt. Nöjde mig med lite massage, hej å hå..

Provade lite öppna och sluta. Erica tyckte att han behöver få upp ryggen mer. Öppna går an men mina försök till sluta gjorde honom stel som en pinne. Belönade och slutade när ett bakben var lite innanför. Tror inte han fattade varför ;)

Ska gå in och kolla Parellis hemsida ett tag. Är sällan där eftersom vår internetuppkoppling är så långsam här på vischan. Filmerna stoppas nästan alltid.
Kanske ska kolla lite på forumet, är det någon som känner till en intressant tråd?

Tittade på termomern nu, 17° brrrr. Hunden skyndar sig in. Hon är förresten som vanligt, drar in luft innan hon sticker ut för att kunna vråla högt de första sprången. Rävarna har parningsperiod tror jag, det triggar henne :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gå in på "generel chat" där finns ca 500 ämnen som diskuteras även det som är hetas och senast.

Mitt virus har precis dött ut - Acconitum är bra.

Elisabeth sa...

Tack Åsa! Jag är skitdålig ;) Fy men jag är ju bortskämd med att inte haft så mycket sånt här de senaste åren. Får väl stå ut och tänka på våren.

Nypan sa...

Hej Elisabeth!

Tack så hemskt mycket för skivan, vilka underbara bilder (jag har ju världens finaste häst). ;-)
Ledsen att du mår dåligt, jag kan rekomendera: Mate (heta dansen) + honung med pepparmynta och Eucalyptus.
Det rensar och lättar upp.

Krya på dig
Kram
\Anette

Ulrika sa...

Krya på dig och trevlig helg!

Anonym sa...

Ok. då vet jag varifrån bacillen kom.
//sigge - som är RIKTIGT förkyld och då snackar vi feber och smärta! ..inget så´nt där födabarntrams.

Elisabeth sa...

Hihi det här är heller inget föda barntrams jag har klagat vilt..
Första gången sen i torsdag som jag är på nedervåningen.

Bertil har agerat djurskötare på ett utmärkt sätt :)

Tack nu andra!

Anonym sa...

Oj vilken dunderförkylning på har drabbats av hoppas du snart blir bättre. Skickar positiva tankar för att påskynda tillfrisknadet.

Krya på dig !
Kramar från Lindberga