lördag, januari 10, 2009


Ägnade en bra stund åt att träna Guldgossen att slappna av i stallkammaren. Började igår. 16 gånger backade han ut innan han slappnade av lite. De första 10 snabbt. Han kan backa den gossen.
Idag började han i samma tempo men bara en gång snabbt och ca sex gånger långsammare innan han kunde äta sin havre och sen stå still och försiktigt börja intressera sig för vad som finns där inne.
Märkligt vad som kan pågå i hästar.
Vet inte om det är klaustrofobi eller mest att det hörs konstiga ljud utanför från de andra djuren. Törs inte ha dem alldeles utanför, Dorado skulle kunna mosa någon i farten. Stänger ner dem vid fårhuset, det är det ingen som gillar mer än jag.


Jag önskar att jag kunde skriva att det är jag som klänger på GG där men det är det inte. Det är Erica.

4 kommentarer:

Eva Östman sa...

Men det skulle lika gärna kunna vara du!

Det är bara att träna lite lite till...

Eva

Ulrika sa...

Det är hur man hanterar det där glappet (Glappet mellan där man är med hästen och där man vill vara med hästen.) som är mer avgörande än själva glappet, börjar jag tro mer och mer. Ungefär som citatet du hade från de som red så långt, tror jag.

Jag tänker att man ser glappet så stort att man hindrar sig att gå nästa lilla steg. Eller i allafall i onödan tynger nästa steg med ogjorda som man vill ha gjort, istället för att glädjas åt det man har och det man ska möta.

Asch, det kanske är tankar som är mer applicerbara på Lilleman och mig själv än dig och Dorado, men ni kanske har mågot liknande. Jag vet inte.

God lördag önskar hobby-filosofen=)

Eva Östman sa...

Det var precis så jag menade, det begrep jag när jag läste Ulrikas inlägg :-)

Klokt fruntimmer, hon därnere i Skåneland...

Eva

Elisabeth sa...

Det är bra hobbyfilosofen :) du får mig att tänka till lite. När jag skrev önskar att jag kunde skriva att det är jag så är det inte säkert att jag verkligen önskade det ;) i så fall hade jag nog verkligen gjort något åt det.Tränat att klänga menar jag, så handikappad är jag inte att jag inte kunde om jag verkligen ville. Ibland säger man jag önskar lite lättsinnigt. Kan irritera mig på det ibland och ändå åker jag dit..
Något virrigt :) och ändå har jag inte druckit vin ens.
Tror det är fullmånen. Tidigare ikväll letade jag sesamfrön i alla skåp. Jag hade redan satt fram dem på bänken. Tröttsamt.