fredag, januari 02, 2009


Aaaa... här är orden

"Once the horse learns that he can ask you questions, you will have great conversations and enjoy the feeling of a horse that is mentally, emotionally and physically with you".


Pat Parelli


Läste artikeln om "Questionbox" i "Savvy Times och där stod det där :)



Hade det rätt ofta med Zapatera. Inga märkvärdigheter men ändå en konversation. Tror det var därför jag kom av mig med ridningen med Guldgossen när jag inte kände detta och inte riktigt visste hur jag skulle få det. "Glömde " väl lite att det inte hade kommit av sig själv, det låg en hel del bakom innan det kom mer regelbundet. Använde oss mycket av mönster och cirklar med koner.

Ska bli spännande att fortsätta med honom nu även om det kanske inte blir så mycket innan våren med bättre underlag.

Ikväll när vi återvände hem efter några timmar var ponnyerna vita och Dorado blöt. De är verkligen mycket olika utrustade för klimatet.. Litet snölager som snyggar till utanför stallet. Det tackar jag för :)

För mitt minne, 13 november skoddes han. Några ponnyer verkades inte idag, satsar på i morgon.

2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

När jag red den där röda hästen som jag funderade på att köpa i höstas så kände jag verkligen att kommunikationen inte fanns alls, och det var mycket märkligt, så märkligt att jag nästan inte ens förstod det.

Elisabeth sa...

Som tur var provred jag inte Dorado så många minuter, annars kanske det inte blivit av med köpet. Jag hade inte heller föstått vad min känsla berott på då :)