söndag, januari 04, 2009


Umgicks en ganska lång stund med djuren i kylan. Upptäckte hur lite Dorado tycker om att jag står högt och tar tag i manen för att sitta upp. Lekte med det en lång stund och det var bättre innan vi avslutade. Tänker se till att det blir riktigt bra. Ett fint tillfälle att få krama honom mycket också. Han känns som en nallebjörn med all päls.

Ingen av djuren verkar besvärade av kylan men det går åt en hel del hö. Är mycket tacksam att jag har tillgång till ljummet vatten att ge dem.

Lät Dorado hoppa tunnorna i en åtta idag igen och då gick han upp på bakbenen flera gånger. Mycket hög och imponerande. Tyckte inte att jag pressade honom medvetet i alla fall och han verkade inte högerhjärnad så jag vet inte vad det betydde.
Skulle inte vara svårt att lära honom stegra på kommando men tillsvidare avstår jag :) Har tillräckliga besvär med hans spanska framben som kommer ut då och då.

Bilden, häst som ska stå vid Themsen. Stilig.

Inga kommentarer: