söndag, januari 25, 2009




Har kört igång min gamla trotjänare och tankat upp honom inför morgondagen. Nu börjar vardagen igen, denna gång är jag tacksam för det.

Påbörjade mockningen som halkat efter rejält. Lyckade baxa en skottkärra ner till kasa igår men efter dagens blötsnö var det bara att inse att det får bli en hög bredvid fårhuset.

Det blir styltor under hovarna på Dorado och pälsarna är blöta på alla djur. Vinter men ändå inte.

Har funderat på det där med att ge D ett mer kraftfullt tillnamn som han kan "växa i" . Slog lite på spanska ord men har inte hittat det rätta ännu. Det är lättare att hitta på namn som säger hur han är nu men jag vill ha ett som säger något om den orädde, trogne, kraftfulle, lekfulle, tillitsfulle och starka häst han ska utvecklas mot ;) eller kanske bara visa, "Reveal the inner horse" men då kanske jag också behöver ett nytt namn att utvecklas mot.. om det ska hända.

Pratade i telefon med E idag. Vi började så smått planera för sommaren, roligt. Jag är inte mycket för att planera i förväg annars men det har sitt värde, på sätt och vis kan man kanske säga att semestern redan börjat i tankarna .. och blir jättelång då :)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Här är en bra länk till svensk-spanskt lexikon på nätet. Där listas synonymer till ordet också.

http://www.woxikon.se

Elisabeth sa...

Tack!