torsdag, januari 08, 2009



Fyra skottkärror.Ett bra styrkepass.Tycker inte att det verkar slita lika mycket på mig nu efter att jag gymtränat ett tag.

Hästarna vill umgås. Storasyster småpratar om jag tittar på henne. Zapatera hummade ju mycket hon också, man såg näsborrarna fladdra så fort man närmade sig hagen. Hoppas pojken börjar. Det känns så bra när de småpratar.

Storasyster kom in i lösdriften och la sig bredvid mig. Knäpp som jag kan vara blev jag rädd och tänkte å nej kolik. Stirrade på henne så hon for upp med ett ryck stackaren, trodde väl jag skulle komma och ta henne. Hoppas hon vågar försöka igen. Tror hon mår bra. Ville väl bara vila sig lite.

När Ulrika skriver om vildsvin tycker jag det verkar lite otäckt . Själva har vi ju grisar också men betydligt lugnare sorter. Lindbergas kelgris på bild.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla söta Gismo :)

Ulrika sa...

Jag tycker också att det är otäckt med vildsvinen, fast mest för hundens del, för de visar ju sig inte gärna för människor. Min hund Aski skulle kunna få för sig att grisen ska vallas, vilket den antagligen inte vill. Turligt nog så är ju hon fasligt snabb och ganska feg, så risken för konfrontation är reducerad.

Quarterhästen i ditt hörn var så fin och lik Lilleman, som ju har lite quarter i sig, så jag provade. Men jag blev en arabfux.

Elisabeth sa...

En annan person mailade mig idag, hon var också arab sa hon.
Är det så att vi skulle passa bäst med den hästras vi blev kanske :) i så fall skulle man gjort testet tidigare. (skojar mest)

Anonym sa...

Provade testet och jag blev en quaterhäst.

Mvh Maria

Anonym sa...

Ja, fast när jag tänker efter så är det ju arab i Lilleman med:) Fast fux är han ju inte.

Och travare har han med i sig, så det finns ju att välja på!

/U

Elisabeth sa...

Då har vi ju något gemensamt du och jag Maria :)

Lilleman har en intressant blandning tycker jag. Kanske är du det också..

Anonym sa...

Vadå för test? Var finns det ;o) vilken typ av häst man är, =)

Kul me dhummandet, jag upptäckte det på min trollrik bara här om veckan, (tänk så vakne man är, han kanske gjort så länge utan att jag märkt det) han hummar så tyst så dte hör sju inte, men av en slump råkade jag se hans näsborrar en dag när jag kom förbi ute i hagen, alla hästar stod still och rörde sig inte utan bara hade vistund bland träden, och åd såg jag näsborrarna muttra på torllrik medan jag häll på att ta av täcket på because. Så himla mysigt! Visst har jag blivit mött med både brummanden och gnäggningar och alla varianter, men det här var nåt annat, alldeles tyst men så att det märktes..... Trollrik är annars så snabb att möta mig i hagen så man hinner inte uppfatta de så vinkarna när han alltid gör så stora, men han kommer ju inte om jag står med chefen såklart, så då fick han väl göra den där varianten att göra sig mån om att jag inte missade honom,(utan attgöra för mycket väsen som störde chefen ? ;o) plutten.... så försiktig och mån om att inte hamna i ett läge så att nån ska bli lessen på honom

Anonym sa...

tangentbordet är trött så här på kvällen ehum ...

Elisabeth sa...

Såg inte din kommentar förränn nu Ingela. Klicka på min Quarterhorse uppe till höger så kommer du dit :)

Fladdrande näsvingar är underbart att se .