söndag, februari 01, 2009



-15° ;) vaknade tidigt och oroade mig för att hästarna skulle ha ätit upp och frysa. Mycket riktigt så stod de vid grinden. Sov förresten inte så mycket innan heller för både jag och Smilla har det besvärligt med våra halsar. Får se om hon behöver ett vetbesök i veckan. Ska ordinera vila först, Bertil får skida själv några dagar.

Kanske ska jag se om en sovmorgon efter frukost är möjlig, minns från förr att sådant kan vara mysigt.

David Lichman kommer till Sverige i sommar, i närheten av Göteborg i mitten av juli. Lite långt att köra hästen men fotfolk vill jag vara.

Till England kommer både Walter Zettl och Lauren Barwick om hälsan tillåter. Det blir i november i år så det är ett tag till dess. Man får väl se vart ekonomin tar vägen innan dess.

Lekdagarna på Dalpraktiken är i slutet av augusti, har anmält mig :) I år har jag tänkt ägna lite energi åt utstyrseln :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara angående ridande barnet och allt som var i vägen, är de aldrig på skritt-tur travarna eller lugnare trav tur så du kan hänga efter dem, istället för att bli skrämd av dem. Dessutom brukar de ju vara ganska coola och kan visa Dorado hur en skoter ska tas.

Å andra sidan är det ju vår snart och du kan komma igång och nästa vår galopperar du från travarna.
/U

Elisabeth sa...

Nja antagligen är de det. Det är ju en fråga om initiativförmåga från min sida också. Den har inte varit påtaglig de senaste månaderna. Skulle mycket väl kunna stämma träff med Ellinor och hennes travare men är för feg ännu. Bättre tider väntar.

/E