måndag, januari 05, 2009


Fortsatt kallt väder men imorgon väntas lite mildare. Bra ,några av oss Parellipantrar ska träffas och leka en stund. Ska bli trevligt och passar mycket bra eftersom Kari åker imorgon. Då behöver jag inte tycka att det känns lika sorgligt. Jag är som barnen, behöver avledas ;)

Minifilmen föreställer "Trillingarna", några varmblod som bor uppe på byn. Allsta alltså. De är så söta, deras matte brukar köra en och ha åtminstone en på släp har jag sett. Ser trevligt och savvy ut.
Den isiga nosen tillhör Dorado :) Hans ser lite fjär ut, egentligen väldigt likt Zapateras beteende med främmande hästar. Intressant.. kan det ha mer med mattens beteende att göra ? Ni vet det där med speglar..

7 kommentarer:

Eva Östman sa...

En sån fin bloggrubrik du har fixat!

Eva

Ulrika sa...

Ah, så den är ändrad bloggrubriken. Jag trodde att jag bara inte sett den innan.

Om hästen och speglar och särskilt när det gäller mötet med andra, oj.

Med en häst som springer fram till grinden när det rullar in en transport på gården, för han tror att det är en ny tjej till honom.

Eller som så fort han känner doften av främmande hästar börja kråma sig och dansa och som alltid är den i hagen som vill leka längst.

Och som om han är själv är ganska lat.

Uj.

/U

Anonym sa...

OK, nu är det dags att fråga.... , vad betyder .... håll i er ;o)

SAVVY ?!

"Ser trevligt och savvy ut."

förstår att det kanske är nåt avslappnat och naturligt, förkortning, men ändock ...:D

Elisabeth sa...

Hihi Parellispråk för när man vet vad göra, när och hur utan att tänka typ :)

Anonym sa...

"Savvy: knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there."

Elisabeth sa...

Vad det är trevligt med kommentarer, får mig att tycka att jag deltar i livet utanför gården ;)

Och till dig Ingela , det riktigt lyser savvy om er,hästarna och dig när man ser er efter vägen :)

Anonym sa...

hihihi, så bra då =0) det låter skönt, tack tack, ja, den där förklaringen hade jag inte kunnat lista ut själv, men förstår ju att det är Parelli såklart ;o)

vi tänker nog inte så mycket nä, hahahaha