söndag, januari 11, 2009



Nu är ponnyernas hovar verkade av Sigge och jag har fått mig en duvning av Erica Furberg.

Blåst och att ponnyerna fick vara kvar nere i hagen gjorde Dorado på tårna. Bra tyckte jag så Erica fick se honom sådan också :)

I alla fall så blev det en mycket givande lektion. Enligt Erica ska jag ta Dorado ur comfortzon varje gång vi leker och försöka höja gränsen så att det "vanliga" blir väldigt "no event" eller vad man säger på svenska ;)

Alltså höja svårighetsgraden och inte byta sysselsättning när det börjar hetta till. Låta honom komma underfund om att det inte är så farligt och att matte vet vad hon gör.

Detta eftersom han är en Leftbrainhäst. Jag har duttar på Righbrainsidan mest på charten men hon har säkert rätt som vanligt.

Hon lekte med honom ett tag för att jag skulle få se vad hon menade. Skönt att få en bild i huvudet. Det har nog allt varit lite mycket finlir och håll dig lugnövningar för mig..

Erica Furberg är ett proffs. Rekommenderas å det varmaste.

Har ingen bild på henne just nu. Kanske senare om Anette hann ta någon. Hon hade med sig sin Parelliboll så Dorado fick pröva. De små bollarna försöker han bara smasha med broddarna men den här var rolig att putta omkring.

4 kommentarer:

Nypan sa...

Jag har jättemycket bilder, jag gör en skiva åt dig och du får den vid tillfälle.

Tack för en mycket givande dag.

Anita och jag funderar på att ta en parellidag och utnyttja Erikas kunskaper. :-)

Man kunde kanske göra något mer av det, t ex bjuda in lite folka att komma och titta.

Tack igen
\Anette

Blenda Elby sa...

Jätteintressant råd från Erika! Önskade mej en Erika ute i skogen idag när vi skulle ta oss över istäckta passager... "Oh Boy-moment" har jag just lärt mej på L2 packet :D

Elisabeth sa...

Tack själv Anette , roligt att du var här. Har fört över Lillemanbilder på en CD som ligger i hallen. Vi får se när vi kan träffas.

Jag som kör med alla möjliga Parellinörduttryck har helt glömt Oh Boy-moment. Såna som jag har så ofta :) Kommer snarast att användas.

Jätteroligt att du är så på och Levelpacket är verkligen mycket bra det också.

Ulrika sa...

Nu blev det så lång kommentar igen att det fick bli ett inläg:)