fredag, januari 09, 2009


Kände mig så lugn och harmonisk i eftermiddag så stunden med Guldgossen blev lyckad. Hade tränat på gymmet innan , det är kanske det som ska till :) Håller på att kolla och träna det som visas i "Safe Ride" från Liberty and Horsebehavior.

Har ganska lite fantasi just nu och det är skönt att ha något att följa. Idag hade han inga problem med att jag hugger tag i manen och tränar uppsittning längre. Lägre huvud och mer avspänd häst. Först när jag ställde mig på pallen tippade han av mig av den. Han var väl snabb att ställa upp sig. Gulligt men farligt för tanter.

Övade åttor i trav med slängande stigbyglar som gjorde ljud mot tunnorna. Spännande för en liten känslig häst men det gick bra.

Lite sidvärtsarbete och avslutande avspänning av överlinjen i trav. Om det nu är det vi gör. Ska bli intressant att höra med Erica.

För mörkt att fotografera. Tog mina vårliga tulpaner istället. Det var vårkänsla i luften utomhus idag också. Mmmm

1 kommentar:

Ulrika sa...

Härligt med vårkänslor och mer avspänd häst!