onsdag, januari 21, 2009


Back in business då :) något darrig men tacksam.

Kommer just in från djuren. Var ute tidigare också och försökte övertyga dem om att det var säkert att komma upp på gården. Grannens snökanoner skrämmer dem ;) Har ingen egen så jag kan inte öva det men han är en känslig en den gule. Har aldrig förut tänkt på att snöröjning skulle ha sådana effekter.

En annan hästskrämmande lite lustig sak hände för någon vecka sedan. Jag råkade stänga in två av fåren i höförrådet av misstag. De började bäa och hästarna blev alldeles förskräckta och började springa runt. Jag förstod först inte vad som hänt men det var väldigt vilken effekt fårens rop på hjälp hade.


Det märks när man har en i sällskapet med vildhästen väldigt nära huden.

Samme en har fått rejäla fetthandtag på samma lustiga ställen som han hade i somras. Dags för motion. Han har inte lidit av matbrist under min bortavaro. Måste beställa hem mer hö imorgon ;)


Bilden är gammal men med ganska exakt den mängd snö vi har nu.

3 kommentarer:

Eva Östman sa...

Fint att du är på g igen!

Tacksam är ett bra tillstånd :-)

Eva

Elisabeth sa...

Ja, bättre än mycket annat :)

Anonym sa...

Vackert staket! Här har inga hästar ätit trä inte... Hos mig har de tillgång till hur många träd på rot som helst men ändå så föredrar de staketstolparna. Innan våren kommer och tjälen har gått ur jorden så är ett antal stolpar förvandlade till tandpetare och staketen ser erbarmerliga ut. (När jag hinner så stryker jag på utspädd spillolja och det håller dom borta - ett tag).