söndag, februari 14, 2010


Någon gav hunden mat på kvällen då går det så här ;) Kvart i fyra på natten bloggning är ovanligt för mig.


Birger Gieseke "still going strong, det borde han vara han är ju yngre än mig :) Han var ju den som hade kurser här i Sverige i början. Pat var här en gång och sedan tog Birger över. Fem stjärnor hade han som Parelli instruktör. Krävande var han, ville att vi skulle duga vid inspektion av mästaren själv kanske :) Vi hade kurser i Umeåtrakten och på Barnens Ö. Länken visar en lastningsfilm som kan roa en del "mycket vill ha mer personer" inklusive mig.



http://www.boeckmann.com/index_de_92907.html



En Böckmannfinka är vad jag har men min är en antikvitet snart. Såg på deras hemsida att det finns ett medel som ska ta tillbaka den forna glansen på ytan av den. Ett nytt sommarprojekt kanske. Renoverade insidan i somras. Vore trevligt med en uppryckning på utsidan också. Just nu står den med ihopfrysta bromsar här utanför. Klantade mig och glömde bromsen i innan kylan kom. Virrigare än ever, nu är det bara att hoppas att vi inte behöver åka någonstans innan sommaren ;)

2 kommentarer:

Frida sa...

Det var riktigt häftigt! Jag har ju aldrig sett Birger in real, så där har jag missat något!
/Frida

Elisabeth sa...

Ja nu får man väl be någon köra omkring finkan till våren så man kan träna ;)