torsdag, februari 11, 2010





Funderade lite på rädsla igår kväll och kom på att jag arbetat en hel del med Dorados och det har lyckats riktigt bra. Själv har jag stannat tryggt på marken och egentligen inte alls vidgat min Comfort Zon på ett bra tag. Har inte ens funderat över att göra det.
Tänkt att om han blir "perfekt" så vågar jag mer. Ligger nog en hel del i det också men sin Comfort Zon kan man förstås vidga på många sätt. Ska fundera mer på detta. Tack Ulrika för att du så ofta sätter ord på saker så att de blir klarare i min hjärna :)

Lyssnar på Harry Potter i bilen. Det börjar ingå i allmänbildningen att ha lite hum om de böckerna ;) Till min förvåning är jag mycket road av Harry och company. Kommer att låna nästa bok också.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Harry Potter använder jag mycket när jag arbetar för att mana fram mod. Fast jag har mest sett filmerna. Jag har ju barn i Potter-åldern.

Dumbledore säger någonstans att det är dags att inte bara göra det som är lätt, utan det är dags att göra det som är rätt.

Jag tänker att det är så det är: Det krävs mer om man vill bli mer. Vad det än är.

Härligt när det blir mer och besvärligt på vägen ibland. Men besväret är betalningen. Det är dessutom lätt att bli beroende av att bli bättre.

Tror jag.

Elisabeth sa...

Ja absolut blir man beroende av att bli bättre. Till den milda grad att det är lätt att inte stanna till och se att det faktiskt blir det.
Bloggen är bra till att få syn på det som går framåt tycker jag även om andras bloggar ibland får mig att tycka att de gör så mycket mer och bättre. Vad spelar det för roll egentligen ;) och det är väl roligt om det går bra för folk och mest är det inspirerande :)