söndag, februari 21, 2010



"If your project has been dragging on, or you’re having problems completing, try simplifying, and stop trying for perfection."

Zen Habits


Det där är ju kloka ord. Har väldigt lätt att lägga av med en del saker som jag skulle må bra av att fullfölja. Till exempel att träna min egen kropp ;)
Igår tog jag en bild av mig själv när jag stod avslappnad. O my G vilken hållning!
En typisk hösäck enligt Pilatesboken jag lånat. Nu finns det speciella övningar som ska förbättra detta bara man hänger i och gör dem. Började i går kväll.. OS kanske kan hjälpa till, lättare att avstå från TV ;)
Ett foto om en månad kanske kan uppmuntra till fortsättning.

En sak som jag faktiskt gjort regelbundet är att sitta en stund varje kväll i sadeln jag har här inne . Har lagt ett sidenlakan över så benen ska glida lättare och stretchas ut. Det vänstra benet är fortfarande kortare men "hoppar" inte lika mycket längre :) Tyckte att det kändes bättre när jag satt på Dorado igår, kanske kan det bli ännu bättre.

Tur man får välja själv, bilden på mig skulle jag inte vilja ha cirkulerande på nätet. Huvva! Fast det finns redan en del skräckbilder här och där men man får tänka på det där med "masken" som Ingela skrev om..

8 kommentarer:

Frida sa...

Verkligen bra citat! Jag fastnar gärna i att jag vill att det ska bli så bra och kommer då ingen stans... Sen är det ju också lite svårt att få tummen ur och träna sin egen kropp, roligare att träna hästens, men det blir ju bättre om jag skulle träna min kropp... Konstigt hur allt hänger ihop ;)

Unknown sa...

Här är resten av den fina texten om masken, den passar inte riktigt in på det du skriver så du inte tar det som en direkt koppling till det ;o)
fokuserar på sexualiteten, man ska nog inte uppfatta sexualitet som "sex", sexualitet är så mycket mer, hela tiden ju ;o)
citatet om män och kvinnor tycker jag är bäst, hehe och kan ju naturligtvis vara vice versa !

ingela sa...

”Styrketräna, bli maskulin, så att din fru tänder på dig”, säger kollegorna på jobbet till varandra, medan deras fruar i åratal förgäves har försökt säga: ”Jag tänder inte på dig för att du styrketränar. Det jag längtar efter är att du visar mig vad du känner.”

Unknown sa...

Fikonbladet också bra beskrivning av idag ;o)


”Sexualiteten utgår inte längre från kärlekens källa. Vi lever i en kultur som maskerar den älskande människan. Vi flyttar fikonbladet från könsorganet till ansiktet, skamkänslorna följer med och fyller oss med en djup rädsla för att förlora ansiktet om vi någon gång vågar lätta på masken.

Detta utgör ett hot för många människor. Det skapar ett rop om närhet, ett förtvivlat läge för män och kvinnor som slits mellan sina egna och samhällets förväntningar

Unknown sa...

Så det är mest alltså apropå kommentaren oom masken, den har många skepnader =)

Elisabeth sa...

Så klarsynt! Skulle behöva spridas. Säkert är att även man själv luras att tro att utsidan betyder mer än den gör.

Unknown sa...

Pratade just med en kompis om det där med att lura sig själv....

Vi är noga med att vara ärliga mot våra vänner osv, inte lura någon, självklart ska det vara så!
men det svåraste är dock att inte lura sig själv om allehanda ting, vara riktigt sann och ärlig mot sig själv, inte lätt inte lätt =)

Unknown sa...

Jag brukar säga att det börjar med att man ska se sig själv som den mest spännande personen, att man tycker att man själv är superintressant (alltså inte för andra, för det är ju bara egot ;o) utan att man är intressant för sig själv =)

För då blir man så nyfiken att gräva och utforska i sig själv så att man i varje läge måste fråga sig själv, vad ÄR jag här, i det här sammanhanget, varför?? vad är det i mig som vill något nu, och hela tiden VAD och varför? och alltså då vara totalt ärlig, genomskåda sig själv, , det är en rätt rolig lek till slut ;o)

Och har inget med självupptagenhet att göra, för blir man till slut så avskalad av detta, så kan man verkligen ta in andra.....