söndag, februari 07, 2010



Jaaaaaa en hel helg med sol och härlig temperatur och en häst som börjar kännas som en Parellihäst! Taaaaaaaack!

Januaris Savvyclubs DVD är mycket intressant. Tog lite hovslagarövningar idag och märkte direkt att han har sina bakben mycket tätt ihop. Alldeles för tätt för att ha bra balans när han lyfter ett framben. Blir något att jobba på. Lyfta benen med rep går däremot bra även att slå halvslag runt knäna som Pat visar. Bad honom dock inte att flytta sig i det läget. Långsamt och så...sockerhästen ;)

Nu ut igen, förkylningen är som bortblåst :) Snabbaste gången någonsin kan det bero på vårkänslorna kanske.

13 kommentarer:

Maria J sa...

Gud va roligt att börjar kännas som en PNH häst =). Tycker du ska komma och hälsa på på Lindberga snart =)

Kram

Elisabeth sa...

Tack! Ja man börjar ju tina fram ur mörker och kyla nu, det vore roligt att se Stöde igen. Transporten glömde jag bromsen på så det dröjer ett tag innan den användas ;) Måste töa ordentligt först.

Rosa sa...

Kul att se dig på hästryggen:))
Och att han känns lugn o avslappnad:)) Det måste vara en skön känsla för dig:)

Blenda Elby sa...

Det ser så fint ut! Till och med färgmatchade är ni!

Elisabeth sa...

Tänkte inte på det men det var ju tur att Hööks valde just den färgen på sina overaller :) Vad mycket glädje jag haft av den förresten, korta ben bara men det är det på de mesta för min del.

Nypan sa...

Det ser ju kanon ut, ju!!

Tack för idag
Kramar

Åsa Dalpraktiken sa...

Är det så där mycket snö uppe på din ridplan?

Unknown sa...

Vet pricis hur DET känns! Härliga bilder...

Lina sa...

Vad vild du har blivit E! ;) Jätte kul att se och jätte fina bilder! savvy out ;)

Elisabeth sa...

Vild :) mitt nya mantra " Jag är vild" "Jag är vild"

Semlan sa...

Hej! Gud vilka härliga bilder!!! Å va snö ni har. Va roligt att se att han är så avslappnad :)

Nu har jag skaffat egen häst :) Är så himmla roligt :) Så nu längter vi till våren å härliga skogs turer :)

Hoppas ni har de toppen :) Marie

Elisabeth sa...

Grattis Marie till din fina häst! Hoppas du får det riktigt roligt tillsammans med honom. Länkar till din blogg så jag kan följa er om det är okey.

Semlan sa...

Tack! Självklart är de ok :) Jag spanar ju på er ;) Vi kommer jätte bra överens så det kommer nog bli toppen de här :)