onsdag, februari 24, 2010



Bara -16 idag efter en morgon med -30 ;) Hann hem till de sista solstrålarna och lekte lite med min sööööta häst.
Håller på att lära honom en ny sak, kanske lite dumt men kul. Konster kommer med risker. Om det lyckas ska jag filma :)

Satt en stund på honom men konstigt nog är snön hal nu och då blir jag försiktig. Gör inte så mycket är så nöjd med att han är glad och vill vara med mig.
Lite "stick to me" och hoppning av tunnor på rad.

Har så svårt att låta bli att ge mycket hö när det är så kallt men jag ser att de går upp i vikt. Som sagt så verkar inte kaloribehovet öka så mycket som jag vill tro. Halm duger att tugga det också. Alla djuren är alldeles tokiga i Dr Shaettes örter nu så antagligen fattas det en hel del saker i höet. Periodvis bryr sig inte Dorado och fåren om örterna. Ponnyerna äter allt jämt ;)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blir så hänförd av hans fina slantar i pälsen, han har sån färg som framhäver dem och gör dem så oemotståndliga =) Inte hade väl han så där när du fick honom....

Elisabeth sa...

Nja jag minns inte riktigt, måste titta på gamla foton innan jag säger något om det :) I höstas hade han en tråkig sandfärgad hårrem men nu blir den allt finare verkar det som. Sen är det också mycket beroende på ljuset ute hur han ser ut. Eftermiddagssol är mycket smickrande :)

Jenny sa...

Blir nyfiken på örterna som du ger!
Märker du någon skillnad på hästarna?
Vackra bilder som vanligt!!

Monika sa...

Konstigt nog klarar sig hästarna på "otroligt klen kost", mina får individuellt hö inne och ute käkar dom halmen som om det vore hö.
Eyla är fin i hull och Pilgutta fortfarande rund o go ;-)

Elisabeth sa...

Gå in på Dalpraktikens hemsida skulle tro att de skriver lite om örterna. Har ju gett örter mest hela tiden så egentligen vet jag inte skillnaden. De verkar gilla dem skarpt i alla fall. Bekvämt att inte behöva blanda med annat.
Mina skulle säkert klara sig på halm. Den är svår att få tag på här uppe bara. Vet du hur det är med fåren, när man har alla i lösdrift tillsammans blir det som ingen individualisering och ibland tänker jag att jag ger mer hö mest för fårens skull ;)

Blenda Elby sa...

BLir allt lite nyfiken på vad för konster det kan vara =D

Elisabeth sa...

Det är inget märkvärdigt precis men jag har så lite träningsutrymme just nu så jag gick lusta att hitta på något som inte behövde så mycket plats på längden ;)