måndag, februari 01, 2010





-32° jag tror jag dånar. Inomhus 12°. Mina fingrar värker men djuren verkar okey. De kommer lätt att ha gjort av med 300kg halm innan mars. Höet sjunker med ljusets hastighet. Med all den här snön vet jag inte hur vi ska få hit mer. Det var 15 sekunders gnäll. Nu frukost och sen spännande att se om bilen startar ;)


Hittade detta som, fick mig att le,

LESSONS FROM YOUR HORSE:

"When you're tense, let me teach you that there are lions in the woods, and we need to leave. NOW!!"


"When you're short tempered,
let me teach you how to slog around the paddock for an
hour before you catch me."


"When you're short-sighted,
let me teach you to figure
out where, exactly, in
40 acres I'm hiding."


"When you're self-absorbed,
let me teach you to pay attention!! (I told you about those lions in the woods...)"


"When you're quick to react,
let me teach you that herbivores kick much faster than omnivores."

author unknown

4 kommentarer:

Lina sa...

Den var söt, gillar jelon-biten :))
Super kallt! Drog hö och det kändes som att ögongloben var på vippen att frysa, blir nog inomhus dag :)

Elisabeth sa...

Verkar bli varmare igen, toppenbra !!

Ingela sa...

Sorry om jag förstört mataptiten ... ;o) Men det är ju fortfarande så att fisk ÄR mer lättsmält än kött om man vill hålla sig pigg och alert sådär jämförelsevis =)

Elisabeth sa...

Du ska inte säga sorry är tyvärr säker på att bi skulle ta till oss det där av alla möjliga anledningar. Fortsätt skriva du.