onsdag, februari 10, 2010


Internet tillbaka :))) Vad isolerad jag känner mig utan men hann en del små saker i går kväll som jag inte brukar prioritera annars, göra ren ljusstakar tex :)

Har varit hemma en stund men ska tillbaka på föräldramöte strax. Skyndade mig ut och red omkring en halvtimme i snön. Kors i taket! Börjar visst gilla att rida. Tog barbackapaden idag, vilken skillnad mot för hästpälsen. Satt som gjuten, i alla fall så länge hästen inte gjorde något oväntat ;) Skämt å sido så blir jag nog ingen skicklig barbackaryttare men förhoppningsvis gör det att ridning med sadel kommer att kännas mycket säkert sedan. Hoppas kan man alltid..

Tänk om man aldrig var rädd, vilken skillnad det skulle göra. Fick reklam om en kurs där man går på glödande kol för att sedan tycka att det mesta annat bara är Säffle jämfört. Kanske något för mig.

5 kommentarer:

Lina sa...

Ja det var på tiden att du blev biten av ridningen ;) Skönt att du är back on track, söta dom är de små rackarna :)

Maria och Håkan sa...

Skönt att du är "online" på internet igen. Man får lätt abstinens utan.
En liten fråga: Vet du något bra ställe som säljer carrot sticks? (gärna begagnade, men det verkar vara svårt att få tag i).
/Maria

Elisabeth sa...

Parellis vet jag inte om någon säljer i Sverige nu. Kanske någon annan som vet ser din fråga. Dalpraktiken har "Ispinnar" :) som fyller samma funktion.

Ulrika sa...

Hur var det nu som de sa, som du skrev om de rädda hästarna som skulle lära sig att inte vara rädda för att vara rädda. De rädda ska vänja sig vid rädsla. De orädda måste vänja sig vid det som trots allt gör dem rädda. Så kanske är det inte så att du inte ska vara rädd, bara att du inte ska vara rädd för att vara rädd.

Oj, blev invecklat. Men kort kan man säga det med ett av mina egen påhittade favoritmotton: Var inte rädd, eller gör det ändå!

Elisabeth sa...

"Så kanske är det inte så att du inte ska vara rädd, bara att du inte ska vara rädd för att vara rädd."

Det ligger mycket i det, bekvämt är det att stanna i Comfort zon. Den ska vidgas, det är det jag håller på med nu. Du kan sätta ord på det som vanligt :) Tack för det !