tisdag, februari 23, 2010



"The difference between great people and everyone else is that

great people create their lives actively, while everyone else is

created by their lives, passively waiting to see where life takes

them next. The difference between the two is the difference

between living fully and just existing."

- Michael E. Gerber


Oh my o my.. just nu är det lite överleva som gäller. Inspirationen är låg på hästfronten. Lekte lite ikväll men snön är hal i kylan så vi fick ta det lugnt. Dorado är pigg som tusan och lyssnar inte så mycket på mig men erbjuder desto mer. Hoppade tunnor så jag fick passa mig för att inte bli hoppad på ;)


-26 i morse men Jämtlänningarna hade -35 så man får inte klaga..

3 kommentarer:

Kitty sa...

Maria o jag kan på torsdag kväll skryta med att vi tisdag kväll faktiskt tog en ganska lång kvällspromenad under månens sken trots -23 grader
Vad gäller den mycket tankvärda texten så känner jag att kylan gör mig till en ständigt existerande individ. Under andra förhållanden är det lättare att lämna den varianten ibland

Elisabeth sa...

Man vänjer sig lite vid kylan men särskilt kraativ blir jag inte. Det är som du säger mest existerande. Kanske man ska vara tacksam för det tillsvidare :)

Unknown sa...

Fick sms att vi hade -29,3 i stallet imorse kl. 8.... igår kväll när jag for från stallet vid 22 var dte också så. Jag strejkar, inga ambitioner alls om att aktivera hästarna utomhus, håller ut nu tills det vänder!? ;o)

Men du, jättebra text ovan!!! create their lives actively, men dte hanldra ju inte bara om hästar, jag tror inte att du är passiv bara för att du är passiv i ditt görande på hästområdet för en stund. Då aktiverar man andra områden istället .....? Drömmar om trädgårdar och läser om sånt du vill åstadkomma ;o) Allt har ju olika stadier, först måste man ju tänka, eller planer hursomhelst =)

Och i vilan däremellan så väntar man ju också in livet, en stund iallafall =) Det ingår ;o) Så att det kan manifesteras det man håller på att åstadkomma...