lördag, februari 27, 2010



Idag snöar det igen ;) Vilken skillnad när det är värmebölja , allt blir blött. Ingen större lust att göra något med djuren.
Ska förbereda middag istället. "När lammen tystnar" ett gräsligt namn på en maträtt eller... Såg det på "Halv åtta hos mig" Börjar ledsna lite på programmet men ser ett och annat och denna middag hade fått full poäng så den kan väl inte annat än bli bra även för mig.

Masterylektionen var mycket intressant. Det där fungerade bra på Zapatera särskilt när vi red ut och tränade efter vägarna. Den här hästen är inte lika på men att "half disengage" för att få honom att andas när han spänner upp sig för något är ännu en "pil i kogern".

Linda förklarade att när man böjer revbenen på hästen eller sig själv,(pröva,andas in och spänn dig, vrid överkroppen), så kan man inte hålla andan så lätt. Slappnar av alltså.
På mer vanligt språk, några steg öppna tex. Gör gärna samma varje gång hästen ökar farten eller spänner sig, den kommer att upptäcka att det är skönare att slappna av.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Det är det med att böja revbenen från senaste mastery lessons som jag och Josefin provat i ridningen. Hon tyckte det fungeradde super bra å för mig helt ok, ska skriva om det i bloggen så fprt jag fått ihopa tankarna om det :-) Är du silver eller guld medlem nu ?

Elisabeth sa...

Silver :)