fredag, december 26, 2008

Två minuter "Livet i hagen på Annandagen".


Det var en ytlig skråma på Dorados bakfot. Tack!
De har farit omkring som tättingar i snön idag. Försökte filma men gjorde tvärtom, filmade marken och låtsades filma när de lekte, men en del fastnade ;)


På första försöket kom han sidvärts mot pallen idag. Så lättlärd han är när han är cool.

Men det har varit lärorikt att upptäcka hur han reagerar på sadeln. Igår när jag satte den på pallen ute på gården så gick han långt bort ifrån den. Han kom ju när jag ropade men såg lite tillbakadragen ut och samma sak hände idag. Han ville inte nosa på den heller. Det blev bättre men det behöver kollas upp mer.

* Fler galoppfattningar ur sändet, egentligen blir det ju från halt i princip.. Färre bakutsparkningar :)

* Rep Karen sidvärts och lösgörande av överlinjen. Om det nu är det? Vad härligt det vore med ett besök av Erica känner jag.

* Hoppade tunnorna i trav några gånger. Läser mig bättre nu och försökte inte stanna mitt över idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stiligt travar han på din gyllne herre. Att sitta på honom blir som att ha en mobil gyllene tron :D

/Ulrika

Elisabeth sa...

Ja undrar om han kan trava lika stiligt med mig på ryggen :)

Anonym sa...

Klart att han kommer, en tidsfråga :D

/U

Elisabeth sa...

Optimist javisst! Det är klart han kommer. Du har rätt :)

Anonym sa...

Helt impnerad av systern som fattar galopp direkt från ligg! Snacka svårghetsgrad!
/Anna

Elisabeth sa...

Hihi en del är bara naturbegåvningar :)