lördag, december 27, 2008


Spotify ,Spotify jag säger bara Spotify. Det finns hur mycket musik som helst att lyssna på. Man kan göra sin egen låtlista och bara njuta. Radio blir plötsligt lite tröttsamt, i alla fall musikkanaler. Fast det är klart några överraskningar kanske man inte får så ofta om man gör sina egna låtlistor.

Ikväll kommer Stockholmsgäster på genomresa. De sover över .Jamies Svamprisotto och Nigellas Körsbärscheesecake låter väl inte så dumt. Under julhelgen har jag matkramp men den har släppt nu :)

Är mycket nöjd med att det fortfarande är mockat här uppe på planen. Det är faktiskt till en del fårens förtjänst. De håller stigen uppe ned till kasa så att jag kan skjuta skottkärran genom snön. Det känns tillfredsställande att tänka att jag i april, maj ska ha mer tid till Guldgossen istället för att mocka ridplanen. Maj i fjol var slitsam.

Visst känns det att ljuset börjar återvända, igår hann jag ut två gånger till hästarna innan mörkret föll.

Idag får man se hur det bli för nu blir det shopping först. Mat och smällare. Nu ska här vänjas vid sånt innan nyår. -Kan inte effekten bli den motsatta? sa Bertil. Ve och fasa det kan det ;) Får fundera på hur jag ska lägga upp det. Avskyr smällare själv..

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det låter som en fantastiskt god måltid!

Intressant med smäll-träning! Vad har du tänkt för upplägg?

Min idé hade nog varit att jobba med lätta grejor, samtidigt som någon smäller, för att allt fokus inte ska gå på smällarna, men jag vet inte om det är en bra idé?

Ser fram mot rapportering.

Elisabeth sa...

Kom just hem och ska börja med kakan. Blir den så god som det verkar ska jag lägga ut receptet..

Tycker det låter vettigt som du säger. Hade tänkt mig att jag har Dorado i snöret och donar lite medans någon börjar smälla på avstånd först.
Kanske lite närmare eftersom om det går bra. Hinns nog inte med alls idag, hoppas på morgondagen.