måndag, december 22, 2008

Ni som har åldern inne, kommer ni ihåg Arne Tammer , ge mig en kvart om dagen. Var det språkundervisning eller ? Det kommer jag inte ihåg ;) Jo förresten kroppsbyggare var det. Här blir det ungefär en kvarts hästträning per dag numer. Kommer det att ge resultat tro? Apsolut :) Optimist javisst!

En liten minifilm av dagens träning. På slutet de första trevande försöken av inledande sidvärtsövningar a la Karen Rohlf :) Detta ska ge mig en häst som arbetar med bakdelen och kan göra riktigt "fancy" sidvärtsövningar så småningom. Tro det den som vill..

Sist den lösgörande traven som jag inte har riktigt koll på om vi är på rätt väg med, men det känns så.

Jag skrev att GG är LB introvert, LB extrovert men så funderar jag , de söker inte en ledare men det tycker jag GG gör. Är han kanske RB introvert också som jag trodde i somras. Han vill verkligen bonda med mig. Raring till häst. Det här med Horseanality är inte lätt det. När det gäller andras hästar är det lättare ;)

6 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Å va det ser bra ut:-D
/a

Elisabeth sa...

Välregisserat :) Kom ihåg att jag sa en kvart om dagen detta är två minuter ;)
Men han är duktig och framför allt positiv och godistokig. Mycket lättare att lära en häst som är motiverad av sånt tycker jag..

Anonym sa...

Vilken inlevelse hos matten! =) Vad krallig han har blivit GG.

God Jul på Er alla!!

/Ida

Elisabeth sa...

Hmm vad är krallig ? En av en annan generation :)

Anonym sa...

biffig, kraftig

Elisabeth sa...

Aha, hoppas det är muskler :)