måndag, december 15, 2008



Nu har jag bestämt mig. Jag ska titta igenom " allt" Parellimaterial jag har innan maj.
Jag ska vara bättre på det här innan sommaren. Förstår inte varför jag sekar. Nu ska det vara slut på det.

Detta skrev jag igår :) kom hem nu och har en del att göra om man säger så. Ska det bli någon Parelli eller blir det "Hundmannen". Han är bra han också. Först ska hästarna ha sitt bara. Såg inte till dem när jag kom. De försöker väl äta sig mätta under snön som vanligt.

Hungrig som en varg var jag nyss och då kom jag på en Annika Dahlqvist variant. Rullade ostskivor med smör på :) Måste väl passa bra efter gymningen. Tänk att det nästan bara är män i Friskislokalerna. Damerna går på gympapassen. Det passar mig bra i och för sig, jag får vara ensam i duschar och bastu. Mycket avslappnande, osocial som jag ofta är.

Bilden från när jag blixtrade i hagen för att se om alla tålde det. Det gjorde de. Nästa projekt är att köpa nån form av fyrverkerier och kolla läget när det gäller Dorado. Vill inte få någon otrevlig överraskning vid nyår. Zapatera klarade sånt bra och då höll sig ponnyerna lugna också. Tordes ju till och med gå på nyårsfest en gång. I år blir det inget sånt ;)

När jag letade bild hittade jag den här av frostig kruka, vackrare på bild än i verkligheten som så mycket annat :)

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Där jag bor nu var det militära övningsfält när vi flyttade hit. Så min gula häst är helt förhärdad när det gäller pangande och ljussken. Till den milda grad att vi klarade av att rida genom vildsvinsjakt utan större besvär. Visserligen var han uppblåst och gick i en samling som fått varje dressyrryttare att glädjas, men det är mer vildsvinen än skotten. Och efter som det är mycket vildsvin i skogen blir det också en väldigt flott häst att rida på. Lyckligtvis också en häst som är vänlig nog att lyssna på mig hur när än de små nassarna kommer.

Elisabeth sa...

Fantastiskt!
Tror att jag skulle bli väldigt förskräckt om ett sånt djur närmade sig ;) Inte så bra om man sitter på en häst. Älgar och rådjur klarar jag men små svin verkar väl häftigt. De kommer väl rätt plötsligt också.
Skjutande är det ju väldigt bra om de klarar. Som Parelli säger "man kan skjuta från alla hästar once" :)
Det där med samlingen kan ju vara kul om de ändå är under kontroll, man får se den kapacitet som finns där och drömma om att man kan ta fram den när man själv vill...

Anonym sa...

Han är en extra ordinär häst med lätt för samling. När jag skulle backa honom mot en vägg för eftergift i nacken, som jag sett Parelli göra på någon video, slutade det med att han piafferade i piruett.

Först fattade jag inte varför han inte gick fram i fyrtaktig skritt efter att ha backat in i vägg och varit lite kärv i nacken, enligt mitt förmenade. Så jag böjde till honom i sidan för att han skulle trampa in något ben ordentligt under sig. Då inser jag att det är rent två taktigt, på stället och just då dessutom runt, runt. Så där satt jag barbacka med repgrimma och piaffpiruettade med min häst.

Och jag skäms för att jag inte kan få tiden att räcka till att låta allt det som bor i den hästen ta plats.

Snart jullov. Då kan jag hänga med mina hästar.

/Ulrika

Anonym sa...

Vilken vacker kruka! Ser den ut så nu - den 20 december??

...oaktat allt annat viktigt... och imorron vänder det och blir ljusare...