torsdag, december 25, 2008


Lina Brandt på Dalpraktiken med några av sina älsklingar. Från vänster Tubbe, Kikki och Lakrits.

Själv tränade jag betydligt lugnare saker än så idag också :)

* Sadling , kollade att rutinerna verkade bra. Tog gjorden med vänster hand. Alltid något, de gamla ovanorna har kanske försvunnit .. Dorado verkade lite spak, undrar om han inte blev lite introvert.

* Övade att komma sidvärts och ställa upp bredvid uppsittnings blocket som jag använde idag. Det verkar så självklart när man har en tränad häst men inte lika lätt att lära in från början. Han förstod sådär till slut men vi får fortsätta imorgon. Det bästa är att han inte blir orolig när han inte förstår. Skulle behöva hockeyskydd själv bara, hans framben fäktar en del. Tror lätt att det är dags för spansk skritt eller något.

* Fortsatte en liten stund med sidvärts bakdel och sen framdel på volten. Framdelen gick lättare idag men jag är inte helt säker på att jag gör rätt. Ska kolla lite mer när jag får tillbaka DVDn.

* Lite galoppfattningar från skritt. Där får man se upp för ett eller två bakben kan komma farande lite hur som ;) How interesting!

På det hela taget en trevlig stund :)

Inga kommentarer: