onsdag, december 24, 2008

Inne igen efter mockning och spåning.Två stora skottkärror och en massa kämpande för att få loss det som fryst fast i natt. Fördelen med det är att man hinner tänka på ett och annat. Enkelspårig som jag är gäller det mest hästträningen då ;)

Nu vet jag en till sak som jag ska träna in ordentligt. Det tog jag mig aldrig riktigt tid till att göra ordentligt i somras. Att Dorado ska ställa upp sig ordentligt framför uppsittningspallen och stå stilla när jag sitter upp. Se själv när jag ställer mig där och göra det som behövs :)

Jag fuskade och bar pallen till rätt ställe bara. Slut med det. Sen att tränsa från knähöjd kan man ju alltid träna in även om det inte blir mycket tränsridning tillsvidare.

Ska tänka över vilka fler grundläggande saker vi kan öva in innan den " riktiga" ridsäsongen börjar för oss också :) Just ja "flygande avsittning", känns som om det skulle kunna gå nu efter 10 års rehabilitering ;)(Tacksam för detta)
Nu menar jag emergensy dismount, inte den typ av avsittning som Lina visar på sin blogg just nu. Gå in och titta får ni se något "vilt" och flygande.Ojoj!

Måste nog putsa vissa fönster i alla fall :)

Inga kommentarer: