måndag, december 29, 2008


Dagens Smilla.


Hon är fortfarande lite spak men sover äter och verkar rätt okey. Har satt in feromonbehållaren i vägguttaget nu så hon ska klarar nyår bra :)

Tänk ändå vad vi människor håller på. Igår var det ett rytande här i närheten det mesta av dagen ,skotrar och motorcyklar med isdubbar. Något slags tävling på sjön. Sen smällarna som redan börjat. Vi vill inte ha tyst eller ? "How interesting" får man väl säga.

Hörde av våra gäster att det hade hänt en olycka i närheten av deras fjällstuga, en häst fick avlivas på platsen och en människa svårt skadad. Skoter - häst. Håller mig på gården så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att Smilla är så gott som bra.

Och hemskt att höra om olyckan.

Igår började det smälla här. Ärligt talat är jag inte säker på om det är usla jägare som inte får träff direkt. Vilket inte är helt ovanligt här, eller om det är barn med smällare. Pangar gör det i alla fall. Dessutom tror jag att någon eller några har fått motocross eller rallybil i julklapp och provar dem i skogen där jag bor. Än har jag sluppit möta dem, men det hörs på motorljuden att de inte tänker på att någon kan dyka upp bakom kurvan. Ibland är de flera som tränar, en gång kom en kolonm på 26 motocrossar. De hörs väl och kör inte på någon bana och är inget polisen prioriterar. Även om skogen är för alla, så är den inte till för att användas helt utan respekt för andra levande, så jag surar lite mot de motorburna.

Läste ditt inlägg om att du också inte riktigt minns vad som är gjort med vilken häst av allt Parellende man gjort. Jag minns inte riktigt heller, inte minns jag alltid om det är något Parelliskt eller om det är någon annan som lärt mig eller om jag hittat på egna special blandningar för att lösa situationer. Därför får jag liksom traggla mig genom hela "Harmony packaget" igen. Det som sitter, sitter ju, så då ser jag det som repetition och påminelse för mig. Sedan finns det det som verkar fallit bort helt. Men glad blir jag när Lilleman gör det mesta galant på första försöket. Något har jag gjort rätt någon gång, strålar jag i hjärtat.
/U

Elisabeth sa...

Igår tänkte jag att det skulle vara lugnare utan snö för att slippa skotrar ;) men då tänkte jag inte på motorcross. Skulle inte vara dumt att ha häst på ett gods där ägaren hade förbjudit all motortrafik :) men tillåtit hästar då. Här har vi faktiskt ett litet naturskyddsområde runt knuten men där är hästar förbjudna ;) Bästa att skynda sig att säga"How interesting" så att man inte blir grinig :)