torsdag, juli 02, 2009


Så här vill jag också göra mest hela dagarna :) Smilla som normalt gärna ligger i solen har hittat en grotta i bland syrenerna.

Erica Furberg som besöker Sundsvall den här helgen i ohästigt ärende kommer förbi efter lunch. Ska visa henne min plan On-line och se om jag kan få tips om förbättringar i mitt beteende. Tänkte också diskutera Libertyn med henne. Vi har inlärt småfarligt beteende, denna gång från hästens sida (tror jag) att deala med.

Kanske sedan att jag redovisar min plan för att ha en press att realisera den ;) Får se efter idag..

4 kommentarer:

Ida sa...

Erika Furberg, var det inte hon som tecknade i Min Häst? En stor ungdomsfavorit isf...

SötSmilla, de är kloka djuren, sover när det är varmt...

Elisabeth sa...

Nej, det tror jag inte. Det här är en ung tjej som gått Parelliutbildningen i USA. Den enda certifierade i Sverige. Mycket duktig, vi såg henne på en clinic på Kungsnäs för många år sedan, -98 tror jag. Redan då var hon häpnadsväckande bra i sin kontakt med hästen. Utan utbildning då :)
Sen har vi träffats då och då och hon brukar alltid kunna tillföra något som inspirerar mig att fortsätta försöka.
Idag är jag lite seg pga värmen och bromsarna men något ska vi väl kunna få ut av detta :)

Ulrika sa...

Härligt ändå att få hästa loss med någon som kan studsa visdom tillbaka. Trevlig stund i solen, trots bromsar!

Blenda Elby sa...

Ja, vill gärna höra (eller se då, eftersom det är en blogg...)