torsdag, juli 16, 2009


Efter att ha suttit rätt slött och funderat på om det inte är bättre med semester i september om man kunnat välja så gick jag till mailen och hittade dagens meddelande :)

"Go, make something happen."

Four words. That's not a lot, but all you might need.

Seth Godin


Mitt nya Mantra kanske..

Tog tag i något som jag borde ha gjort länge "Extreme Friendlygame" med mina händer. Ömsom klappade rätt hårt och rytmiskt, ömsom smekte och ömsom drämde en broms. Efter 45 minuter var jag helt slut och svettig och Dorado stod med huvudet lågt och hade till och med släppt ned sitt femte ben åt mig att försvara ;)
Nu är det ju inte så att jag önskar sex dagar med bromsar till men ett program med detta skulle göra honom ännu säkrare att ha att göra med.

Därefter gick vi in i lösdriften och jag gick lös på flugorna. Flugsmällan har vi mycket jobb att göra med innan jag kan smälla flugor på honom men det gick med Zapatera med tiden och kommer säkert att gå med honom också. Bra att kunna göra tex i transporten innan man stänger luckan.

Ni tycker väl att jag verkar mordisk och det stämmer. När det gäller att skydda hästarna är jag sån, har försökt att tala med krypen om att de ska söka andra jaktmarker och de som stannar får faktiskt skylla sig själva.

Bilden: Den här sötnosen bodde under campingstugan på Skrea Camping.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Verkar ha varit härligt i Falkenberg, lite hästsugen blir jag allt..

Kul att du hittar nåt inspirerande i min extremt hundträningsfokuserade blogg. Berätta gärna vad som har varit användbart och vilka små övningar du gör med Dorado. Vore skitkul att höra!

Jag är förstås till viss del inspererad av "hästtänk" i min hundträning men det har kännts ganska osannolikt att det jag skriver i min blogg skulle kunna bidra med ngt i hästsammanhang:-).

Sen är jag förstås inte så insatt i det "nya" parelli med godisbelöningar och annat... Lite klickerskt kanske?

Trist med bromsinvasion förresten och vilken maffig PRE-hingst du hade på besök!

Elisabeth sa...

Idag blåser bromsarna bort. Hurra! Ska ta och skriva om den typ av kedjor som jag experimenterar med sen kursen. Hade med det som fråga efter att ha läst på din blogg men tror inte jag hann fråga heller utan han lärde oss ändå. Hade läst för länge sedan om att han använde sig av det och blev påmind av dig. Visste inte alls hur det fungerade.

Elisabeth sa...

Sen blir jag också inspirerad av din och andras entusiasm förstås. Mycket viktigt:) om det ska bli något gjort för mig. Bara jag här hemma skulle nog ledsna tror jag.