torsdag, juli 09, 2009


"Everyone wants to be appreciated. So if you appreciate

someone, don’t keep it a secret."

- Mary Kay Ash



Tror allt mer att de där uppe kommunicerar med mig genom nätet :) satt och skrev en kommentar på Daily Parelli som ju heter Heart and Desire nu. Ville tacka och säga att jag uppskattade hennes inlägg. Skrev men kände mig fånig, kan ju egentligen inte skriva på svenska och mycket mindre på engelska började tankarna gå ;) raderade och gick till mailbox och där var ovanstående. Rätt fantastiskt i mitt tycke :) ska göra ett nytt tackförsök senare.

Storasyster sköter sitt jobb i Stöde och jag känner mig lugn att hon inte går här och käkar socker dagarna i ända. Bild Maria tror jag..

5 kommentarer:

åsa sa...

Herre Jisses

Tänk vad hon kan =) Klart imponerad!

Ulrika sa...

Om att skriva beröm, så för egen del fördrar jag vilket beröm som helst, felstavat, ogrammatiskt och galet på alla sätt och vis, framför att inte få beröm.

Så jag tycker och försöker visa uppskattning så fort jag känner att något är bra.

Så det är bara på det igen!
=)

Ulrika sa...

PS dessutom skriver du ju förskräckligt bra för att itne kunnna skriva.DS

Elisabeth sa...

Hm Åsa, hon kan faktiskt mer avancerade saker än så.. hon har ju varit i träning hos Lina.

Du har rätt på det igen :)

Ingela sa...

Häftigt!

Svar på tal! Kul att du delade med dig av den upplevelsen! =)

Tack för inspiration till flera att göra detsamma ;o)

Nu ska jag hem och tacka min föräldrar som tagit hand om min bil flera dagar när den pajade, och byta tillbaka bil. Tur jag kan göra nåt i gengäld och ta hand om hunden till veckan när de åker bort ......

Känns lite konstigt bara att jag genom min bil tog emot deras tack fö rmin hjälp till veckan, i förskott :-o Rörigt va hihi.

Men sanningen är att under middagen hos dem pratade vi om det halsband jag hade på mig, jag sa att jag hade fått det som tack senast jag var hundvakt åt en annan familj.
Oj, sa mamma på skämt, hur ska vi kunna bräcka det! Nu när du ska ha hand om Tello? ;o)

När det var dags att åka hem igen efter middagen, så hände det, bilen pajade och kom ingenstans ...min alltså. Det blev till att åka mammas bil hem som fick vara stand by under veckan, och för att göra en lång historia kort är nu min Räsermyran åtgärdad så jag ska åka hem och switcha.

Men som jag skrev till mamma, jag har svårt att bli arg på Räsermyran för jag visste det var på gång, och hon kunde inte ha valt ett bättre tillfälle, där hjälp och ersättare fanns till hands. Hon kunde pajat antingen på vättaberget dan innan eller ute i skogen i midälva på samma förmiddag. Lustiga saker inträffar... =)