onsdag, juli 15, 2009



Har köpt brodd ;) Nu ska här galopperas på gräs. Per-Ola tyckte än en gång att Guldgossen var för tjock. Tyvärr kan jag förstå varför ;)

Vi har bromsinvasion här. Hästarna har inte gått ut på hela dagen. Tränade lite i morse men nu när jag var ut blev jag jagad av bromsen. Skrämmande ! En bet mig på läppen så jag fick se hur jag skulle se ut med vad det nu heter i läpparna. Sånt man sprutar in frivilligt..

Har börjat öva på motivationen att hoppa. Fungerar utmärkt men just nu är det omöjligt att tänka sig att vila efter hoppning ;)
För er som inte var på kursen så går det till så att man lekfullt gör "Lövet" alltså skickar hästen fram och tillbaka framför sig och dessemellan erbjuder hästen att hoppa. Hoppar den så blir det godis och låååång vila, 5 till 10 minuter. Har gjort det några gånger och nu kan jag känna hur Dorado börjar titta efter hinder :) för att få belöning. Kul! Spännande att se hur långt man kan ta detta.

Bilden: Så här kan man också använda hinder. Mycket trevligt par på kursen.

Inga kommentarer: