tisdag, mars 09, 2010


Varning!! Månadens klagosång ;)

Just nu skulle jag vilja stoppa alla djur i byrålådor och ta fram dem om två månader när förhållandena är bättre.
Dra skottkärror i snön full av hålor som stoppar upp, inga träningsmöjligheter som ger energi, snöskottning, smutsigt börjar det bli i tösnön, har jobbat hela dagen utan att det syns något av vad jag gjort. Lösdriften uräcklig och hästarna orastade. Huset ostädat och bilen ska vi inte tala om. Vad håller man på med egentligen ;)

Skulle behöva min kollega med sin finska sisu som alltid säger att det blir nog bra och att vi är bra :)

Alternativt skulle man var en Hollywoodfru som kallar in städpersonalen ;) I brist på detta tar jag mig ett glas vin och ser på TV. Morgondagen kanske blir bättre.

PS Dorado kommer in och trängs med mig i det minimala höförrådet nu. Tidigare skulle han inte drömt om att sätta in huvudet ens så det händer saker med hans självförtroende :) Lillasyster såg upprörd ut, tidigare har hon varit ensam om höboden.

7 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Så där var det i oktober här, fast mest bara en massa lera och en massa jobb på jobbet. Stoppade faktiskt ett av mina djur i en byrålåda, eller jag menar på en lösdrift i Jämtland =D

Eva Östman sa...

När det känns sådär brukar jag föreställa mig att jag i morgon upptäcker att jag har en svår sjukdom och snart inte kan göra det där: mocka i motvind och uppförsbacke, kånka tunga hinkar med is och hålla på med trasiga staket i isvind och snålblåst och ja, listan kan göras lång. Och då blir jag som ett trollslag så nöjd med att jag faktiskt kan göra det
:-)

Jag har alltid haft lätt att föreställa mig det värsta på det området och på det här viset kan den egenskapen komma tii nytta.

Elisabeth sa...

Haha det är ju två bra sätt. Hade jag bara en häst skulle jag valt Jämtland nu får jag väl gå ut och vara tacksam i största allmänhet. Det brukar funka.. igår mötte jag en fantastisk kvinna som satt på sin häst, hon har ett ben mindre än oss andra och hennes ansikte hade opererats ett antal gånger och skulle göras igen. Hon hade överfallits av grannens hingst.. Själv släpar jag mitt ben ibland "Säffle" i jämförelse. Tack mina damer :)

Blenda Elby sa...

ska ru ha en kopp kaffe?

Elisabeth sa...

Tog en precis och nu är det toppen ;)

Levada sa...

O vad befriande med en gnällig tant;) slipper jag känna mig så ensam.

Elisabeth sa...

Haha tänkte nästan det :) Brukar ju hålla mig till det som känns bra men verkligheten har fler sidor ;)