onsdag, mars 10, 2010



Såg på sista delen av Cloud, "My life with Cloud". Tack Lina för att du lånade mig den. Ska beställa en egen. Helt underbar kvinna denna Ginger Kathrens. Extra glad blev jag när hon berättade att hon varit och fått hjälp hos Parelli, sådan är man minsann. Lite barnslig men det kan man tillåta sig numer.

Sista scenerna när hon rider sin mustang i höstsprakande skog med två Smillahundar vid sin sida får mig att komma ihåg vad allt handlar om.

Sadeln hon har, undrar om inte det är en sådan som jag lånade hem från det numera nedlagda stället utanför Eskilstuna. Westernsaker mest hade de. Den skönaste sadel jag suttit i, dyrast också ;) Den passade inte Zapateras breda rygg och för min ekonomi var det väl lika bra men jag har aldrig glömt den. Tänkte förstås genast att denna pojke som jag har nu skulle säkert passa i en. Kanske finns det någon begagnad till salu i landet om jag bara kom ihåg vad de heter. De tillverkades i Tyskland tror jag, flexade på något smart sätt. Uträknat av någon amerikan som red lååånga ritter och inte fick vanliga sadlar att fungera. Känner någon igen det här och har en aning om vad jag menar för sadlar så vore jag glad :)

Inga kommentarer: