lördag, mars 13, 2010



Sol, blåsigt, kallt. Fruset underlag, ingen dagsmeja.

Har ägnat en stund åt att städa i stallkammaren . Hittat igen gamla boots och tagit in för rengöring och lite renovering.

Underlaget gör det rätt omöjligt att träna men jag har i alla fall verkat Dorados hovar runtom. Han står som en ängel nu.

Därefter lekte vi med hovställningen som jag fått av Sigge. Hov upp och belöning.. praktiskt att kunna raspa tån utan att hålla upp hoven. Tror att Dalpraktiken säljer sådana nu.

Fortsatte med "bumpning", kom ihåg att Zapatera gillade det när jag städade fram bollspöet. Dorado tyckte det var konstigt men tuggade och hade sig så det är möjligt att vi fortsätter med detta. Väldig trängsel av andra om ville ha massage.

Besök ikväll bla Bloggkompis som nog velat se lite hästträning men det blir inget med det tyvärr. Kanske kan vi göra ett Horsanalitypapper på våra hästar. Det var länge sedan jag gjorde på Dorado, misstänker att det ser mycket fridfullt ut nu jämfört med den senaste.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har en Temple Grandin: Animals in Translation - Using the Mysteries of Autism to Decode Animal Behavior, som du kan låna om du vill. Väldigt bra och ett verktyg för större förståelse av alla och människor med autism i synnerhet. I alla fall om man är van vid djur och har lite djuröga.

Var och hur hittar man det roliga på fb?

/Ulrika

Elisabeth sa...

Man söker på David Lichman och ber att få bli vän med honom :) Han har två sidor. Då kan jag kanske få bli vän med dig också :) Det är lite lustigt det här med FB, känns lite som mellanstadiet..

Elisabeth sa...

Tack så mycket för erbjudandet U. Ska se i morgon om det möjligen finns på bibliotek någonstans i Sverige. Inte så lättläst vad jag förstår men om man är motiverad både av jobb och djurskäl ska det väl gå.