fredag, mars 05, 2010


Ja då har jag verkat Dorado själv för första gången. Bara lite raspning för att härma naturligt slitage, det blir inte mycket sådant i snön. Tanken är att hovarna ska växa lite fortare så att jag får njuta av hovar utan sömmhål. Inte bara det förstås men det är en kvalite.

Har tillgång till mycket liten yta att träna på nu. Vill inte ha skottat med traktor eftersom jag är rädd för den isbana som kan bli om det töar. Har hästarna gående på ridplanen även annars men börjar tänka att jag kanske måste tänka om när det gäller detta om vintrarna ska vara så här.

Tränat lite åtta, hoppning, backa cirkel, stick to me. Allt på 12 gånger 12 m ungefär. Det var väl det mått man använde i Hempflings bok så det får väl duga. Märker dock att D börjar kännas orastad och lite grinig. Inte på mig men på ponnyerna ;) Om de vågar sig i närheten när vi tränar Liberty så jagar han iväg efter dem så jag blir rädd att något ska hända. Hade honom i lina idag.

Har påbörjat projekt "munnen" för vilken gång i ordningen vet jag inte. Dorado är fortfarande obekväm med att få munnen hanterad så helt klart har jag inte gjort tillräckligt. Dag ett detta.

2 kommentarer:

Rosa sa...

Vilka framsteg du gjort, kommer ihåg hos Anita när paddocken nästan var för liten, och nu är du på denna lilla yta =)Toppen bra.

Elisabeth sa...

Det hade jag inte en tanke på men du har rätt så kan man också se det :) Bra att ha bloggen...