torsdag, mars 25, 2010



Apropå Marions Undemanding Time Delux, i sol..


"Just spending time with your horse is good advice for everyone by
the way and I still do this today. It somehow magically builds a
strong connection and bond."

Carolyn Resnick



Tröstar mig som inte gjort annat på ett bra tag, i morse fick jag sanda åt djuren. Det snöade underkyld snö hur det nu går till. Piggskorna på för egen del. Parelliträff ikväll, trevligt.

Annars så ska jag ta tag i Endosticktappingen som var så bra både för mig och Zapatera. Säkert ännu viktigare med denna känsliga häst.
Om någon är intresserad läs artikeln av J.P Jiacomini. Mycket intressant tycker jag. Man lär in det och kan sen använda det för att få hästen att snabbt slappna av.
Vet att det var Parellifolk som sysslade med det här på den tiden i alla fall. Tyckte att D Lichmans sänkning av huvudet påminde om det också..


http://iceryder.net/endostick.html

2 kommentarer:

Marion Princic sa...

aj vad intressant!! tack før tipset! definitivt något som jag komma prova med milva :)

Elisabeth sa...

Roligt, ska bli intressant att höra vad du tycker..