söndag, mars 14, 2010




Lugn söndag med mycket mockning. Dorado har fått gå omkring med boots. Verkar inte vara något problem för honom. Storlek 3 för stor och 2 för liten fram men annars okey.


I går kväll gjorde jag en ny Horsenality Profile på honom. Snart är han utanför kartan i markarbetet här hemmakring. Gått från de flesta prickarna på RB introvertsidan till milda prickar på LB extrovert. Stämmer bra med den teorin om att en känslig LB extrovert som man går för fort fram med lätt går över till RB introvert. Har hela tiden haft mindre lätt att se vad han är för en häst egentligen " The inner horse" menar jag.

Spännande att se hur det utvecklas. En femma utanför kartan är väl det man önskar sig som ridtant. Kanske är det det jag har här så småningom :)

Sen är det en annan sak att jag har en annan häst så fort jag kommer en bit hemifrån och ännu en annan när jag rider. "How interesting! :) Till slut har jag kanske samma häst överallt..


Smilla var nöjd med förmiddagens gäster. Man kan dock se vem som bestämmer...alla pinnar häromkring är mina ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant med teorin om LBE kan bli RBI om man går för fort fram. Stämmer bra in på min häst faktiskt.
Har även skrivit upp böckerna av Temple, lät intresssant.

Annelie

Rosa sa...

Roligt att höra hur han har förändrats.