onsdag, januari 27, 2010



Oj oj ruggeliruggväder. Skippade ett eftermiddagsmöte och åkte hem tidigt för att vara någorlunda säker på att ta mig hem. Det var på jessiken i alla fall men fylldes av tacksamhet när bilen slutligen stod i garaget. Man har ju inte fyrhjulsdrivet numer ;)
Börjar halvsju i morgonbitti, spännande att se om det är plogat.

Bildåtervinningen gick till så att jag slog upp bildbiblioteket, blundade och klickade :)

Lite Liberty nu när jag kvällsfodrade. Försökte mer utgå från vad Dorado erbjöd och inte bestämma så mycket i förväg denna gång. En fin linje mellan att ha focus och att få hästen att känna det som press. Vi hade riktigt roligt några minuter i snövädret.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, det är Martin som besöker oss!

Roligt det där när man antingen bestämmer i förväg, eller inte gör det. Hur det sen blir ... ;o)
Om jag tänker när jag åker till stallet att idag ska jag rida en tur, så inträffar det garanterat grejer som gör att det blir inte alls ridning utan något annat.
Tänker jag när jag åker till stallet att idag blir det iallafall ingen ridning, kanske bara lite mys, t ex. Då kan man ge sig den på att någon av hästarna bestämt propsar på att vi måste ut! =) Likaså om jag planerar verkning...
Så nu gör jag mindre och mindre tydliga planer ;o), vi har ju inga direkta mål eller step att ta oss till. Visst bestämmer jag ibland att sällskapa och rida ihop men om jag säger att jag tar den ena hästen så blir det inte ovanligt att det ändrar sig. Jag kan följa med som sällskap men det blir det andra hästen.