torsdag, januari 21, 2010


Har precis kommit in efter att ha hämtat hästarna i skogen. Pulsade i snö och mörker. Gick med dem alla tre efter den mörka hala byvägen.

Första dagen han är barfota är Dorado ute i världen på egen hand. Jag tackar makterna att detta gick bra. Hade det inte varit spårsnö hade de varit kvar där borta, de hade hittat en ensilagebal som någon satt ut åt rådjuren.

Gossen uppförde sig perfekt på hemvägen, Storasyster också. Lillasyster som gick lös travade glatt iväg på varenda avtagsväg och förstås på motsatt sida av vägen än vi andra. Varför tror jag att det var hon som lockade ut de andra ;)
En mötande bil åkte i diket så halt var det. Tror dock inte att det var vårt fel..

Fåren hade stannat hemma, alltid något.

Någon som är intresserad av den lilla skatan på bilden, idag kostar hon inte mycket ;)

13 kommentarer:

Rosa sa...

Oj vilken tur att det var spårsnö så du kunde hitta dem.
Och allt gick bra.

Nypan sa...

Jag sa ju att du skulle få en ny bästis ;-)

Kramar

Elisabeth sa...

Jamen inte så snabbt ;)

Lina sa...

Hihi vilken liten buse, visst är det roligt med ston? De kan alltid skoja till det ;)Kul med barfota! :D

Elisabeth sa...

Hmm :) Ett erbjudande till dig Lina, du kan låna henne så länge du vill. Det är allvarligt menat! Skulle vara en lättnad för mig och de andra djuren. Säg till pappa att ta med transporten nästa gång ni åker till Sundsvall bara :)

Ponnypappan sa...

Pappan har spärrat din blogg på Håsjöservern...

Elisabeth sa...

Haha du skulle älska henne :) Visserligen fick du ju en vinge men det var nog en fluga den gången ...

Lina sa...

Haha ja ska ta ett snack med honom ;)

Åsa Dalpraktiken sa...

Visst är det roligt med kreativa hästar =D

Elisabeth sa...

Ja du ;) hon skulle bli en bra showhäst med inbrott och utbrott som specialitet. Kanske också att reta gallfeber på andra hästar, skulle säkert få fart på hjorden. Ska jag fråga henne om hon vill flytta till Jämtland? Hon har alldeles för tråkigt här säger hon :)

Eva Östman sa...

Vilken väldig tur att det gick väl!!

Elisabeth sa...

Ja sannerligen, det var nog änglavakt med tanke på hans alldeles nya barfotafötter ute på hala bilvägar i mörker. Huvvaligen.. Mycket tacksam är jag :)

Kerstin sa...

Ha ha, din lilla busa och min lilla buse skulle bli ett fint par!! Bara skicka hit henne, jag har vanan inne att ha rå koll på dem där ute!! Ha ha!
Kerstin