söndag, januari 03, 2010


Mycket lite "go" har jag i mina hästar... Kan det vara djupsnön som tar på dem mån tro.

Tränade "Stick to me" och tala om att jag själv får kämpa med snön. Dorado har ju inte tyckt om att ha mig i zon 2-3 tidigare men det går bra nu.
Nästa fas var att han började springa på mig när jag manade på honom i svängarna. Nu kommer han runt fint och ser ut att både förstå och ha respekt.
Ett tag funderade jag på säkerhetsväst och hjälm men kom på att se till att jag fick bort bogarna istället. "Back to basic" som vanligt. Hans beteende kändes mest som LB dominant.


Kunde leka lite Liberty på cirkel utan staket idag Yihaa !!
Hade barbackapaden på och hängde en stund. Kanske kommer jag till ridning jag också ;)


Bilden från förra vintern, vi hade ingen sol och mycket mer snö idag.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

ljuvlig bild:)



och tillbaka till grunden är så svårt att komma ihåg ibland. När man vill göra som man drömmer om.

Elisabeth sa...

Märker att jag har lite lättare för det nu i alla fall :) Har blivit mer klok eller luttrad ..

Nypan sa...

Ah, ridning..
Låter underbart i mina öron.
Ska ut på en tur i morgon.

Kramar