söndag, januari 24, 2010



"En häst bär inte bara på en sadel och sin ryttare, en häst bär på så
mycket mer, en häst bär också våra drömmar. En häst blir vår hemliga
skattkista där vi låter våra drömmar få vila och växa, hästen tar hand
om dem tills de vuxit sig starka. Vad händer då min vän när du förlorar
din häst, vad händer med drömmen om framtiden? Vad händer med
vägen och drömmarna din häst bar åt dig?"

Ewa Jälmbrandt


Gick in på Ewas fina sida och ögonen stannade på dessa ord. De talade rakt till mitt hjärta. Zapatera tog många drömmar med sig. Har egentligen inte så många nya men jag kan ju få. Det där att man inte ska stirra på dörren som slagit igen utan se på det som ligger framför en i stället låter sunt. Kanske detta blir året då det händer :) Möjligen är det bara att bestämma sig.

5 kommentarer:

Lina sa...

Väldigt sorgligt inlägg E, fick tårar i ögonen.
Många kramar

Levada sa...

Förstår på pricken vad du menar, kan än idag längta mig tokig efter min lilla "Smula". Men vet av den erfarenheten, att det tar lång tid att börja bygga nya drömmar, men är rätt säker på att våra "nya" pojkar så småningom kommer att leda oss in på samma underbara väg som våra tjejer gjorde / kramar

Elisabeth sa...

Tack! Kramar till er också :) Kände mig lite sorglig igår faktiskt men idag är det bättre. Förstår att du saknar "Smulan" hon var lite som en Zapaterasyster den men som du säger det blir nog bra med "pojkarna" också.

Åsa Dalpraktiken sa...

Ja Lina satt och grina nästan här så jag ville inte riktigt läsa...
Roligt att vi fick chansen att träffa din sagohäst. Har mycket roliga minnen med henne. Bland annat i början när hon var så förtjust i kikki och Lina var mindre förtjust i Z så vi fick ta med Z överallt dit kikki skulle ;-)
När Lina skulle träna Kikki fick jag följa och "träna" lite med Z.

De var himla söta ihop - måste varit själsfränder!

Anonym sa...

Ja Zapatera älskade verkligen Kikki, det är därför vi har två ponnyer nu. Det var ju Z som fick dem för att jag skulle kunna ta hem henne. De fick duga tyckte hon men inte var de som K.
Zapatera var ju egentligen inte så beroende av hästar men Kikki var undantaget.
Elisabeth