lördag, januari 23, 2010


Hemkommen från Ryttarkonferens på Sundsvalls Ridklubb. Trevligt, ännu har man lite känningar med folk där. Räknade ut att det är mist 40 år sedan jag första gången blev medlem. Helt otroligt egentligen. Visserligen har jag bott på annan ort rätt mycket men klubben har på något sätt en plats i hjärtat.

Lisa Österlund, Equiterapeut och Johanna Falk massör visade sitt arbetssätt. En av hästarna som var med var bara så vacker, mycket häst och inget för mig men typiskt att ögonen dras till sådant ;) (funderar om hon verkligen hette Johanna, ska kolla)

Ikväll är det middag med show, ska inte gå utan det blir bio istället. B har fått biljetter i julklapp som ska utnyttjas ikväll.

Minimal hästräning idag men det som blev gick bra. Har lagt till några saker på träningsplanen.

Ps Den vackra hästen hade som jag tyckte snygga skodda hovar så jag frågade vem som skott och det var John Forbard, den som jag vill ha som hovslagare om jag finge. Han var fulltecknad när jag ringde i början på veckan. Som sagt en chans att börja med barfota. Tre dagar nu och det ser bra ut trots Dorados utfärd.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Ja, John Forbord hade vi när det begav sig. Han har verkligen hand med hästar han också. Lycka till hur det än blir =)

Anonym sa...

Kan det vara Josefin Falk??
Hälsningar Malin