söndag, januari 10, 2010


Nu är ljuset definitivt på väg. Minsta sol värmer snabbt upp vårt hus med dessa stora fönster. Det kallnar fort när mörkret faller men då kan man ju elda lite.

Har lekt lite sporadiskt med Dorado under alla helger och kylan som verkligen hållit sitt grepp här. Det har gått rätt bra tycker jag, mest Liberty och ovanligt oplanerat för att vara mig. Höll nästan på att tappa lusten ett tag men det är ju inte så konstigt denna årstid, mycket annat som ska göras också.

Djuren verkar ha klarat klimatet bra. Höåtgången har slagit nya rekord, har haft mindre lätt att låta dem nöja sig med halm. Själv har jag vaknat vid olika tider på natten och varit ut och känt på öron och innanför täcket på gossen ;)

Mycket tacksam för det uppvärmda vattenkaret som fungerat perfekt. Det går säkert dubbelt så mycket vatten som vanligt med den mängd torrfoder de sätter i sig.

Libertycirklandet har gått från att Dorado hoppat ur corallen till att han cirklar nästan på mina tår. Kände mig lite olustig igår och försökte få ut honom men det gick inget vidare. Gick tillbaka till att flytta bogar utan större resultat men då kom jag på det :) Gjorde "Fallande löv" med höga krav på att han skulle sitta bak och flytta bort framdelen och vips hade jag mer kommunikation på cirkeln. Känner att det finns lite mer pilar i mitt koger nu. Kul!


Tänk att jag saknar henne än min sagohäst.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Hon ser verkligen ut som en sagohäst:) så att inte sakna henne hade väl varit konstigt.

Du är ju också duktig, sopm strävar på och tränar i kylan, som dessutom tänker på dina pilar i dina korgar.

Jag är så halstarrig ibland och tänker inte alls. Helt enkelt skulle jag behöva vara bättre än jag är, så jag var mer automatiserad och mindre förbryllad. Det enda sättet är ju träning förstås. Men om en fé flög förbi och trollade lite skulle inte göra något.

Rosa sa...

Intressant att höra om din träning och lösningen av projektet. Fantastiskt att han vill vara så nära dig när du cirklar honom.

Kerstin sa...

Vacker bild!

Anita sa...

Det var ni två. Talande bild.