fredag, november 20, 2009


Vad spännande det är med dessa hästar i alla fall. Tänkte att jag skulle se vad Dorado egentligen tycker om Playpennen och mig i den. Satte mig på en tunna i mitten och lät grinden vara öppen. Han kom och ställde sig utanför och tittade först åt ett annat håll och så småningom på mig med öronen spetsade. Det tog lååång tid men sen kom han rakt fram till mig och hälsade. Efter det kunde vi leka därinne utan att stänga för, känns som ett stort "breakthrough".
Undrar om han inte är RB introvert i början av varje pass och att jag egentligen alltid har för bråttom ;) Kanske har jag lärt mig något idag :)

2 kommentarer:

Team Julén sa...

Haha, vilken roligt grej. Det måste jag pröva. Gör man bara en egen roundpenn med linor? Eller hur funkar det?

Kolla gärna in vår vårhästblogg och våra vintriga hästvemödor.
http://hastfrossa.blogspot.com

Elisabeth sa...

Hej!
Ja tanken är att man ska se "sanningen" . Hästen ska kunna titta utåt eller hoppa över om den vill. Det är vi som ska kommunicera så den vill stanna och leka. Lättare sagt än gjort :) men spännande och roligt.
(Har gjort corallen av plaststolp och tråd bara, det behövdes spett för att få ner dem men så har jag rätt hård ridbana tydligen.)
Tack för länken, ska titta in senare ikväll när jag hinner.