lördag, november 21, 2009

Ingen som bloggar? Har alla andra ett liv eller ;)

Försöker träna att D ska cirkla nära mig. Han kan det ganska bra inne i corallen och eftersom man inte ska träna långa stunder därinne så gick vi ut ur den efter några minuter.
Tänkte att jag skulle köra samma utanför men då jag sände honom försvann han ifrån mig och såg osäker ut. Han kom snabbt tillbaka så jag tänkte att det nog mer var att han inte visste vad jag ville.
Började om och gjorde som i corallen i början då jag haft en tunna som mittpunkt och viloplats. Ett slags Lichmanprojekt och tänk då fattade han direkt.
Tänkte inte alls begära galopp det var något han erbjöd själv så på filmen bad jag om den. Den är lite mer avslappnad upplever jag när jag står bredvid.

Det där med tunnan är också skönt när han är på lite dominant humör och jag inte vill göra så mycket åt det just då i övningen. Jag gömmer mig bakom tunnan och fortsätter tills han förstår bättre ;) då brukar han få en bättre attityd. Han pendlar lite mellan osäkerhet och dominans, mycket bättre än att han bara är osäker tycker jag.

Ställde in kameran på annat sätt och kvaliten blev urusel. En minut och sex sekunder.




Första dagen i Birmingham klar, hoppas någon bloggar..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej... nej, jag har inte hittat blogglusten igen :-(
Men - jag har hittat en liten sida med helt underbara bilder som jag ofta sitter och bläddrar i. http://www.dailycoyote.net/
Ifall du behöver komma ifrån hästeriet en stund. Fast jag har skymtat en häst där oxå, någon gång. Och jag undrar varför jag inte flyttar dit?!
"Snart-är-det-vår-igen" / Cina

Eva Östman sa...

D ser ut att vara mycket nöjd med sig själv: "Jag är duktig, jag" typ :-)

Väldig trevligt och villigt, ser det ut!

Jag är rädd att de har annat att göra där i Birmingham, lyckostarna...

Anonym sa...

Tittar också efter nyheter från Birmingham - inget so far...

Nypan sa...

Det har ju varit sol idag, man har ju varit ute vetja!
Nu är det dags att sätta sig o blogga :-D

Kramis

Elisabeth sa...

Ja det är ju där de är :) Parellifest i kväll på fint hotell. Här har man Robinson ;)
Våren är välkommen :)
D känns verkligen som om han tycker att han är duktig och vill vara duktig. Rätt oemotståndlig egentligen. Tack för länken, ska pröva den i morgon.

Jenny sa...

Så fint det ser ut!

Elisabeth sa...

Gick in på din blogg Jenny och upptäckte din andra blogg. Hur intressant som helst. Mycket av det du skriver gäller ju lika mycket i hästvärlden kan jag tänka. Underbar hund du har :)

Blenda Elby sa...

Åh så fint!!!