söndag, november 01, 2009



Kom precis in efter en stund hos djuren. Alla verkade må bra och mumsade så fridfullt på sin kvällsmat. Tänk att Lillasyster bara måste smita in i höförrådet varenda gång jag öppnar även om hon har mat utanför. Ingen av de andra har denna oemotståndliga dragning dit. Tur det ;)
Höet har räckt längre än vanligt, har varit lite duktigare på att inte ge så mycket dagtid. B tyckte att Lillasysters magomfång minskat men jag vet inte riktigt jag.

Gruvar mig för den kommande veckan, sätter in denna föredömligt korta film så kan jag titta på Guldgossen på någon rast och komma ihåg att jag har det bra trots det som oroar mig :)
Långt ifrån perfekt men ändå fantastiskt att han försöker byta galopp i språnget. När han har fågeln inne så ger han mig ofta så mycket han kan.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fint han kämpar. Han erbjuder nog sitt bästa till dig. Jag har inte tittat på era senare filmer, men från dem jag minns så är ni ju ppå nya nivåer.

Du kommer säkert på nya nivåer när det gäller att hantera gruvlig vecka. Det har hänt när jag varit orolig för hur jag ska bemöta och hantera vissa personer, att jag tänkte i horsanlity-termer och roat mig med att lista ut hur jag kan kan transponera hästandet till dessa människor som inte känns roliga och gör mig orolig. Dominanta LB-typer som behöver att man belönar dem, skrajsna RBs som behöver lugnas och hur man nu hanterar detta i den situation man ska vara i.

För det är som den där herr P att ha en plan och försöka gör att man är på god väg. Faktiskt tror jag att bara planen är tänkt ordentligt kan den vara lite hur som helst. För ibland räcker det med att ha en plan att frångå för att känna sig säker, eller säkrare.

God vecka i gruvan. Det är där man hittar diamanter:)

Rosa sa...

Tack för i dag.
Härligt att se eran kommunikation när du tömkör.

Elisabeth sa...

Tack båda två. Fint uttryckt att det är i gruvan man hittar diamanter. Det ska jag ta med mig i veckan.. Jag försöker också med Horsanalityn i alla möjliga sammanhang och det kan fungera bra, just nu tycker jag att det finns len och annan tripolär sort som jag inte har Savvy nog att hantera ;) men "Never give up" var det ju :)

Anonym sa...

Kommer man inte på något bättre är faktiskt "undemanding time" fin fint. Bara vara och låta den andre göra, ofta sätter det sig efter en stund, vare sig det är chefen, elever, föräldrar eller annat. Visa att man inte är hotfull är verkningsfullt även när man inte förstår varför.

Så det räcker nog långt att vara i den riktningen man tänker sig att det ska gå. Oj, där skrev jag hur jag borde rida Manno. Det ska jag tänka på och kanske kan det var något för dig i veckan.

Bon chance!
/U

Elisabeth sa...

Det ligger nog mycket i vad du skriver, ska pröva i morgon :) Jag har rikliga tillfällen att experimentera , det försöker jag vara tacksam för..

Eva Östman sa...

Vilken fin film! Och en sådan bra idé att kila in på bloggen på jobbet och hämta kraft och en påminnelse varför man har det däringa lönearbetet...