tisdag, oktober 06, 2009


Liberty i halvskymning. Dorado gör gärna det han känner igen på planen, går in i transporten, åtta ,väva, hoppa och pedestal.
När vi går in i rundcorallen blir han osäker och får svårare att tänka. Kan plötsligt inte vända igenom i trav, det går bättre i lina därinne. Antagligen som att hålla handen.
Tappade Draw också. Utanför corallen har jag bra draw , han kommer i trav med öronen prickade. Inne i cirkeln står han vid tråden och ser olycklig ut. "How interesting!" får jag väl säga som vanligt. Ska bli mycket intressant att se hur mycket som behövs innan vi kommer över detta.
Har inga foton längre, måste skärpa mig på den fronten.

Bild, skärmdump, som jag skulle måla om jag kunde..

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Känner igen det där också. Att det helt plötsligt inte går för att något ändras i omgivningen. Jag tänker mig att hästar har ganska autistiska drag. Ändra på något litet och allt förändras, träna på något som ger genomslag på oväntade områden. Kanske är det så det funkar för alla, men jag tycker nog att det är speciellt med dessa individer.

Elisabeth sa...

Håller med dig, kanske det är därför vi är rätt bra rustade för att arbeta med människor med dessa diagnoser.. långvarig träning med hästar menar jag. Eller så är det bara för att man har rätt mycket av det i sig själv också..