lördag, oktober 31, 2009


Ha jag gjorde minsann rätt i att inte prova några vändningar igenom igår. Det gjorde jag idag, Liberty och genast förlorade jag allt "draw". Dorado såg mest ut som om han skulle hoppa ut ur rundcorallen, "How interesting!" det är i sådana lägen man skulle vilja kalla in experten från ovan ;)
Slutade med detta och körde från Zon 5 istället, det gick bättre. Han behöver tydligen hålla handen med rep emellan oss. Han slappnande av och gjorde försök till ett byte i galoppen. Har börjat träna detta inne i corallen för att göra det lättare, istället för att väva menar jag.
Snart anländer släkten på middag så jag får skärpa mig och ägna tiden åt matlagning i stället.

Systrarna ser nästan längtansfulla ut när de tittar in i corallen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för dina snälla kommentarer på sistone Elisabeth! Lite skönt är det med hundar på så sätt att man kan låta dem bete sig lite galet utan att det blir farligt på nåt sätt. Lite blåmärken får jag emellanåt (hon gillar sina leksaker och är lite ivrig ibland), men det kan man ju leva med så det blir mest att man skrattar åt dem när de är heta på gröten. Annat med hästar liksom...

Verkar som om du kommer lära dig massor ihop med Dorado, han är ju inte helt enkel och ganska känslig låter det som. Utvecklande! ...men inte lätt alla gånger kan jag tänka mig.

Kram!

Elisabeth sa...

Jag blir tvungen att lära mig mycket mer än jag tänkt mig, trodde att han var en annan häst än den han visade sig vara ;) Var väl lite i koma efter att Zapatera försvunnit så hastigt. Nu tycker jag dock att det det är roligt med honom även om det är över min förmåga ibland. Kan förstå ditt hundintresse det har helt klart sina fördelar..