söndag, oktober 04, 2009




Första bilden är från igår när jag prövade lite Liberty (med säkerhetsbälte på). Han gav sig iväg men kom snabbt tillbaka och såg söt ut :), han hade tänkt hoppa upp på pedestalen men ångrade sig.
Tittade på Pat Parellis prerequisite eller hur det nu stavas för Liberty och tänkte att jag nog behöver en rundkorall i alla fall. Fick hjälp av B och byggde en i dagens ruskväder.
Bilden är från första träningen som bestod i att äta godismat därinne. Det gick bra och då avbröt jag ;) Skulle nog behöva tillbringa en del "undemanding time" därinne eftersom Gossen inte verkar gilla rundkoraller i alla fall inte när en människa befinner sig där samtidigt. Not Yet, det blir det första vi behöver göra, att få honom att tycka om det menar jag.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Han ser verkligen oemotståndligt söt ut i sin fusk-liberty utstyrsel=)

Eller det är ju jag som kallar det för fusk-liberty. Rundkorall är något som iv också behöver träna mer av. Lättare utan, när vi är hemma i alla fall, så jag misstänker att det finns något att jobba med.

Elisabeth sa...

Vi har det också lättare utan än så länge men cirkelleken och vändningar igenom tror jag går lättare att lära in liberty i en korall. Fast det krävs förstås att hästen kan slappna av där. Än så länge verkar D känna sig trängd ..